Co když budeme pracovat z domova už napořád? Už vás to napadlo? Ano, vím, že ve všech oborech to není možné. Ale co když to tak bude právě ve vašem případě? Děti půjdou do školy nebo do školky a my zbudeme pracovat z domova.

Někdo se toho děsí, jiní začali tento způsob práce oceňovat a tuto možnost uvítají.

Proč si myslím, že je možné, že na to dojde?

Protože je to dnešní technologie umožňují a zaměstnavatelům se to vyplatí.

Mám kamarádky, které pracují ve velkých firmách a tak mám informace od nich takříkajíc z „první ruky“.

Ve firmě jedné z nich zavedli měsíčně 15 pracovních dnů s prací z domova – ještě před karanténou a natrvalo. Jejich nové kanceláře mají jedno pracovní místo pro tři zaměstnance.

Ve firmě, kde pracuje má druhá kamarádka, již byli informováni, že kanceláře zůstanou zavřené do konce roku. Práce z domova se prostě osvědčila. Začíná být stále populárnější.

Pro ty, co pracují z domova to má jednoznačné výhody

– nemusí ráno brzy vstávat

– ušetří čas za cestování i poplatky za jízdné

– nemusí investovat do oblečení, které se hodí do kanceláře

– svou práci si v mnoha případech mohou zařídit podle toho, jak jim časově vyhovuje

Výhody jsou také na straně zaměstnavatele

– ušetří na nájmu kanceláří

– má nižší poplatky za elektřinu, topení, internet, úklid…

Výhody tedy najdeme na obou stranách.

A nevýhody? Ty na straně zaměstnavatele tady řešit nebudeme. Pojďme se podívat na to, jaké nevýhody, nebo výzvy to přinese vám, pokud se zaměstnavatel ve vašem případě pro práci z domova rozhodne

– musíte pro práci vyhradit část vlastního bytu

– poplatky za služby hradíte z vlastní kapsy

– vaše sociální kontakty se omezí a to může způsobit potíže zejména těm, co dávají přednost práci v kolektivu

– vaše pracovní doba přestane mít pevné hranice a tak se může stát, že bude pracovat více než obvyklých 8 hodin

– vaši pozornost budou rozptylovat domácí práce, je velmi snadné si odběhnout zapnout pračku, umýt nádobí, připravit dětem svačinku, aby měli něco dobrého po návratu ze školy…

– soukromý a pracovní život se těžko odděluje

Co můžete udělat pro to, abyste z této situace získali maximum a začali si práci z domova užívat?

  1. Najděte si na práci klidné místo, kde nebudete vyrušováni
  2. Ukliďte pracovní stůl – nadbytek věcí a poznámek snižuje vaši produktivitu
  3. Udržujte pořádek v celém domě. I když pracujete za zavřenými dveřmi, chaos a nepořádek v ostatních místnostech ovlivňuje vaše myšlenky
  4. Při zařizování pracovny nezapomeňte na zelenou rostlinu. Dodá prostoru vitální energii
  5. Provoňte prostor
  6. Na každý den si připravte krátký seznam úkolů a odškrtávejte je. To vám pomůže se zaměřením energie a větší spokojeností z práce
  7. Dělejte si pravidelné přestávky. Dejte přednost krátké procházce nebo protažení před kontrolou sociálních sítí.

Těchto sedm bodů je dobrým začátkem pro vaši spokojenost při práci z domova. Pokud cítíte, že potřebujete udělat víc, zaměřte se na úpravy pomocí Feng Shui. Díky tipům, které nabízí, se budete cítit lépe, pracovat efektivněji, v podnikání vyděláte víc peněz a současně získáte více času na své blízké.

Další tipy pro Home office si můžete přečíst v článku Feng Shui a home office – 6 tipů. Nebo Nebo využijte možnost   objednat si konzultaci konzultaci přesně na míru vaší kanceláři i osobním potřebám: https://1url.cz/YzEPD

Ludmila Djemel

Vaše konzultantka Feng Shui

 

 

 

Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

You have Successfully Subscribed!